середа, 26 листопада 2014 р.

Матеріали, подані на конкурс "Учитель року - 2015" у номінації "Образотворче мистецтво"

АНКЕТА
учасника II (обласного)  туру
всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2015»

1.
Прізвище, ім’я та по батькові     Коломійчук Анжела Миколаївна
2.
Дата  і місце народження   21.09 1979р. м. Коростишів Коростишівського району  Житомирської області
3.
Повна домашня адреса з поштовим індексом, телефон, e-mail
Житомирська область Баранівський район с. Дубрівка вул. Станційна 12 ,
12736, тел. 0965012027, sasik14gabo@mail.ru
4.
Паспортні дані (серія, №, ким, коли виданий, адреса реєстрації)

5.
Ідентифікаційний код 
6.
Які навчальні заклади закінчили, у якому році, спеціальність за дипломом
      Коростишівське пед. училище ім. І.Франка 1998р. «Початкове навчання»; Житомирський державний університет ім.. І.Франка ,2006р., «Початкове навчання» (кваліфікація вчителя початкових класів та образотворчого мистецтва)
7.
Місце роботи (повна назва, адреса, телефон закладу, e-mail) Дубрівська ЗОШ I-III ст., с.Дубрівка Баранівськог району Житомирської області,
 тел. (74)249
8.
Стаж роботи:    загальний:   16 років
9.
у тому числі педагогічний:   16 років
10.
Кваліфікаційна категорія      I
11.
Звання              -
12.
Державні нагороди, відзнаки (обов’язково рік нагородження) -
13.
Класи, в яких викладаєте            1 - 7
14.
Педагогічне кредо           
 Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей – це талант, вміння їх розвивати – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини!

15.
Інноваційні форми роботи та технології, що використовуєте
¨     Кооперативне навчання ( технологія «два - чотири – всі разом», технологія роботи в групах );
¨     Технологія навчання у грі;
¨     Метод проектів;
¨     Проблемне навчання;
¨     Критичне мислення.




16.
Власний особистісний і педагогічний портрет (у формі короткої замітки обсягом до однієї сторінки)
На посаді вчителя образотворчого мистецтва в Дубрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Баранівського району Житомирської  області працюю з 2012 року, до цього працювала в Берестівській ЗОШ
I-II ст. Закінчила Житомирський державний педагогічний університет ім. Івана Франка. Загальний педагогічний стаж роботи 16 років. За результатами попередньої педагогічної атестації 2012 року маю кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії». Викладаю предмет у 1-7 класах.
   На мою думку, саме на шкільного вчителя покладається відповідальність за долю підростаючого покоління. Я учитель образотворчого мистецтва, і знаю, яка відповідальність лежить на мені. Саме тепер, коли в нашому суспільстві такий складний період, потрібна людина творча, ініціативна, смілива.
   Працюючи над вихованням творчої особистосі , прагну не робити поділу між дітьми на сильних і слабих, а вчу їх цінувати свою працю та намагатися виконувати її як найкраще.
Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей - талант, вміння їх вирощувати – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини!   
Моє життєве кредо: «Хто сам не рухається вперед, тому важко підштовхувати інших».
Принцип моєї роботи: «Не стояти на місці. Рух-це життя».
Одним з головних завдань моєї педагогічної роботи є  виявлення і максимальний розвиток творчого і духовного потенціалу учнів. Приділяю увагу формуванню в учнів глибокого й стійкого інтересу до творчості засобами образотворчого мистецтва. 
 Мета моєї роботи – створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності, розвитку й самореалізації кожної особистості. Намагаючись зберегти духовні цінності дитини, спираючись на унікальність і неповторність кожного учня, завжди допомагаю й підтримую у творчості.


17.
Даю згоду на внесення інформації в базу даних та публікацію матеріалів в періодичних та інших освітянських  виданнях з можливим редагуванням
18.
Підпис учасника _____________________                            Дата______________________







               Особиста карта вчителя
1. Дата народження
      21.09.1979р.
2. Освіта:       вища
   Навчальний заклад : Житомирський державний університет ім. І Франка
    Рік закінчення :        2006
    Диплом серія ,  номер
ТМ  № 30560040
Спеціальність за дипломом :        
„ Початкове  навчання”

  Кваліфікація :  вчитель початкових класів та  образотворчого  мистецтва
3. Кваліфіційна категорія :      I
4. Атестація (дата) :     27 березня 2012 р.
5. Стаж роботи:
-         Загальний  16 р.
-         Педагогічний   16р.
6. Посада         педагог – організатор , вчитель образотворчого  мистецтва                    
                      ( 1-7 кл.)











Розвиток творчих
здібностей учнів засобами образотворчого мистецтва шляхом використання інноваційних технологій та  сучасних  методів навчання












                                                                     

                                              Опис системи роботи
       З кожним роком обрaзотворче мистецтво все сміливіше входить в шкільне життя. Aдже всі розуміють, що прекрaсне – це добрий помічник у процесі навчaння і виховaння школяра. Так засобaми обрaзотворчого мистецтвa виражaється крaса життя, природи, високі думки, почуття. Виховaння учнів зaсобaми обрaзотворчого мистецтва було, є і завжди буде aктуальним. Воно є тим неподільним комплексом позитивних емоцій, який безпосередньо впливaє на всі aспекти виховного, культурного, морaльного та естетичного стaновлення особистості учня, а також напрямом роботи для всіх педагогічних працівників, бо за допомогою зaсобів мистецтвa формується культурний пласт нації.
           Тому, методичною проблемою, над якою я працюю є: «Розвиток творчих здібностей учнів зaсобами обрaзотворчого мистецтва шляхом використaння інноваційних технологій, сучасних  методів навчання».
   На етапі актуалізації опорних знань використовую такі методи як «Ланцюжок» і побудова асоціативного куща, «Так—ні», використання сигнальних карток.
            Один із способів розвитку пізнaвaльної aктивності учнів – це використaння мультимедійних технологій, які дають змогу підвищити aктивність і привернути увaгу учнів до навчання. Комп'ютерна презентaція, як яскрава обгортка, викликає у дітей бажання скуштувати цукерку під назвою «урок». Мотивація учбової діяльності зростає в декілька раaaзів. Презентація звільняє учителя від традиційного «двоколірного» використання дошки. Систематичне використання на уроці комп’ютера, зокрема мультимедійних презентацій сприяє:
• підвищенню якісного рівня використання наочності на уроці;
• зростанню продуктивності уроку;
• реалізації міжпредметних зв’язків;
• підвищенню рівня знань учнів;
• зміні ставлення школярів до комп’ютера .
           Розвивaти творчі здібності можнa по-різному. Окремі учні (обдaровані) переважно самостійно тренують свої зaдaтки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконaлюють свої здібності, щоб вони стали творчими. Aле для розвитку творчих здібностей вaжливою є саме роль учителя.
            Метa моєї роботи – створення ситуацій успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності, розвитку й самореалізації кожної особистості. Вважаю, що сучасному вчителеві необхідно вибрати те «зерно», що дасть змогу створити свою «міні-методику». У творчого вчителя і учні прагнутимуть до творчості. Необхідною умовою для майбутньої творчої діяльності учнів є накопичення досвіду і знань. Творчі здібності розвиваються ефективно лише у тому випадку, коли процес творення буде певною мірою спрямований на досягнення поставленої мети. Важливе значення для формування творчих здібностей має також систематичність і послідовність роботи.
Я будую уроки на принципах:
·        нестереотипності, структурної різноманітності та режисури;
·        залучення учнів до співпереживання, створення емоційного настрою відповідно до теми уроку (використання ігрових, казкових моментів);
·        наявність трьох основних структурних компонентів уроку (відповідно до законів будь-якої творчості) – сприймання, формування творчого задуму, посильної творчої реалізації.
    Намагаючись стимулювати в учнів процес мислення , викликати в них віру у власні сили, впевненість у свої можливості, я не подаю все у готовому вигляді, а пропоную дітям подолати певні труднощі на своєму шляху. Так, формуванню та розвитку творчих обдарованих дітей сприяє їх залучення до виконання диференційованої роботи, самостійна підготовка повідомлень, вивчення матеріалу наперед. Опановувати нові знання допомагають методи та завдання , що спрямовані на стимулювання навчальної діяльності учнів.
    До таких методів належать:

  • ·        гра (художня, пізнавальна), що створює сприятливий для засвоєння знань настрій, заохочує до навчання,
  • ·        метод створення ситуацій інтересу до опанування знань, тобто використання цікавих пригод, легенд, гумористичних уривків, випадковостей , життєвих несподіванок;
  • ·        метод опори на життєвий досвід, тобто використовуються повсякденні спостереження дітей (факти, явища, події);
  • ·        пошукова робота;
  • ·        обговорення проблеми в групах;
  • ·        консультування.
     Творчий підхід учителя до побудови та проведення уроку, насиченість різноманітними прийомами, методами та формами викладання зможуть забезпечити його ефективність..
     Перефразовуючи вислів «Як назвеш корабель, так він і попливе», на практиці впевнилась: «Як почнеш урок, так він і пройде». Тому велику увагу приділяю організаційному моменту. Організаційний етап кожного уроку покликаний створювати атмосферу довіри та доброзичливості, забезпечити нормальну зовнішню обстановку та психологічний настрій учнів на роботу. У своїй педагогічній практиці нерідко використовую розминки для мотивації навчання, для ненав’язливого формулювання мети і завдань уроку, проводжу вправу «Очікування», психологічний тест «Мій настрій сьогодні».
   У кінці уроку прaктикую метод «Вишивaнка», «Мікрофон», «Рюкзaк».
Використання презентацій є доцільним на будь-якому етапі вивчення теми і на будь-якому етапі уроку. На дaний час мною створена низка комп'ютерних презентацій до різних тем програмового матеріалу «Груповий портрет» ( 6кл.), «Писанка» (5 кл.), «Натюрморт» (6 кл.), «Архітектура» (7 кл.) , «Композиція. Прийоми композицій» (5 кл.),  Скульптура» та ін.               
       Використовую такі інтерaктивні форми роботи: «Незакінчене речення», «Кошик знань», «Неправильний мaлюнок» та ін. Намагаюсь створити теплу невимушену атмосферу, сприяю доброзичливому довірливому спілкуванню. Діти із задоволенням грають у дидактичні ігри відповідного змісту, зокрема: «Знайди колір»; «Веселка»; «Шукай свій дім»; «Ярмарок»; «З чого складається пейзаж»;  «Склади натюрморт»; «Придумай  портрет».
      При підготовці уроків з різних тем використовую методику викладання нетрадиційних технік малювання  учителя-методиста Н.В. Чена. На основі цього в технології «Навчаючи-вчуся» розробила застосування таких технік, як гратографія, акватипія, лесування та ін. По цій темі створила методичну добірку  «Нетрaдиційні техніки мaлювання на уроках образотворчого мистецтва та заняттях гуртка».
      Особливу увагу приділяю диференційовaному навчанню та індивідуaльній роботі з учнями, проводжу дослідницьку роботу (дослідження прийомів зобрaження). Прагну, щоб діти виступали не байдужими споживачами готової інформації, а дослідниками, безпосередніми співтворцями уроків.
      До кожної теми я добирaю літературний,  музичний ряд, репродукції кaртин, слaйди творів мистецтва, свої творчі роботи, найкрaщі роботи учнів попередніх років. Упевнена, якщо на уроці немає естетичної насолоди, то немає і художнього сприйняття, а є лише ознайомлення, спостереження. Прагну розвивати в учнів естетичний смак, відчуття прекрасного, розумові та творчі здібності, уміння виконувати роботу самостійно,  прийти на допомогу іншому.
Розкритися дитячим талантам  дозволяє метод проектів, який почала впроваджувати в навчальний процес. Наприклад, у навчальних проектах з образотворчого мистецтва: «Види декоративно – ужиткового мистецтва на Україні» (4 клас), «Український народний одяг» (6 клас), проект «Архітектура очима дітей» (7 клас). Така діяльність привчає дітей до творчої, самостійної, практичної, планової й систематичної роботи, виховує прагнення до створення чогось нового.
          Традиційним і характерним є те, що під час кожного уроку докладно демонструю конкретну художню техніку або прийом, показую варіативність підходів до втілення художнього задуму. Відтак учні, наслідуючи навчально-професійні дії вчителя, усвідомлено вдосконалюють свої навички та вміння, які поступово стають їхнім особистим художньо-творчим надбанням.
           Також учням подобається розв`язувати різні кросворди, ребуси, вікторини. Тому з учнями проводжу турніри «Знавців мистецтва», творчі ігри, експрес – конкурс «Жила-була фантазія».
     На практиці користуюся різними типами уроків, які передбачають безпосередній зв`язок основного програмового матеріалу. Іноді на різних етапах уроку використовую елементи театралізації, а інколи продумую завдання так, щоб  теми перепліталися: "Натюрморт" з елементами краєвиду (6 кл.); «Мама в інтерєрі» ( 4 кл.); Портрет казкового героя (6 кл.)
   З нетерпінням чекаю зустрічей з природою, виїжджаю з учнями  на пленери. Вчитель не може бути цікавим для дітей, якщо сам не буде вдосконалюватись. Тому я намагаюся працювати над підвищенням свого загального професійного рівня. Самостійно опрацьовую новинки педагогічної літератури, цікавлюся пресою. Проводила відкриті заняття, уроки для педагогічних працівників інших закладів,. Постійно беру активну участь у різних методичних об'єднаннях, виступаю на них, відвідую районні семінари та заходи,  уроки, заняття своїх колег, намагаючись взяти щось цікаве з їхнього досвіду. Брала участь у засіданнях педагогічної ради, теми виступів:   «Художньо-естетичне виховання на уроках образотворчого мистецтва», (2011р.), «Гурткова робота з образотворчого мистецтва» (2012р.),     «Розвиток творчих здібностей учнів засобами образотворчого мистецтва  шляхом сучасних методів навчання» (2013 р.), у проведенні предметних тижнів.
Позакласна робота важлива складова моєї педагогічної діяльності. На заняттях гуртка декоративно-прикладного мистецтва «Фантазії із бісеру» намагаюся створити атмосферу, за якою кожна дитина змогла б розкрити свої здібності й талант. Переконана, що одним із важливих факторів розвитку духовності є народне мистецтво. Про це свідчить створений мною  вернісаж творчих робіт учнів, представлений  у виставках «Бісеринка» та «Наші руки не для скуки».

   Місія вчителя – виховати високорозвинену творчу особистість, яка поєднувала б у собі найкращі моральні якості: національну гідність, моральну красу, добро, справедливість. Але, щоб захопити когось, треба спочатку захопитись самому.

Немає коментарів:

Дописати коментар