Дидактичні ігри на уроках
образотворчого
мистецтва.
Палітра осені.
Мета: розвивати
зорову пам’ять, формувати знання з кольороведення (назви кольорів, які кольори
слід змішувати, щоб отримати певний колір); удосконалювати навички роботи
пензлем.
Матеріал:
картки – завдання із вказівкою, які кольори треба змішати, щоб одержати третій,
і навпаки: є колір, потрібно визначити, які два кольори змішали, щоб одержати
даний колір.
Кожний учень одержує картку – завдання, на якій він
повинен виконати завдання:
1. Два прямокутники розфарбовані, наприклад, один жовтим,
інший – коричневим кольором, між ними поставлений знак «+», а третій прямокутник
залишається не розфарбованим.
Учні змішують на палітрі два вказаних кольори, одержують
третій і розфарбовують ним прямокутник;
2. Прямокутник розфарбований кольором початку осені,
наприклад
зеленувато –жовтим, поряд з ним – два прямокутники,
з’єднанні знаком «+».
Примітка: Щоб зацікавити дітей. Можна створити ігрову
ситуацію: дощем змило кольори з деяких осінніх листочків (замість прямокутників
роздати зображення листків), пропонується учням поновити їх колір.
Художник - чарівник.
Мета:
набуття навичок роботи з аквареллю по вогкому паперу. Вливання одного кольору фарби до іншого для отримання нового кольору.
Матеріал:
два листки паперу: один простий, інший – змочений водою, вода, фарби,
пензлик,склянка.
Спочатку учитель вводить дітей в ігрову ситуацію:
- Ми всі художники – чарівники, творимо на папері чудеса.
Зараз я вам покажу, як це робиться. У мене два листки паперу. Це – звичайний
папір, а цей – змочений чарівною водою. У вас на партах у склянках стоїть
чарівна вода. Я беру папір, змочений чарівною водою 9папір повинен знаходитися
в стадії висихання, пензликом малюю три пелюстки малиновою фарбою, кольори
будуть розпливчастими), потім – три пелюстки фіолетовою фарбою. Бачите, як
кольори впливають один на другий. Ось і вийшли чарівні квіти.
- Тепер давайте зробимо папір чарівним. Візьміть пензлик
і опустіть у воду та змочіть ним папір. Покладемо пензлик, держіть руки над
папером, закрийте очі і повільно рухайте і промовляйте: «Раз, два, три, папір
чарівний. Дивись!». Так треба сказати 2-3 рази.
Учні повторюють чарівні слова, а папір тим часом
підсихає.
- Тепер ми можемо створювати чарівні квіти. Візьмемо
тоненький пензлик, вмочимо у жовту фарбу, промалюємо три пелюстки жовтою фарбою, потім
– три пелюстки червоною фарбою, потім малюємо зелень.
В кінці уроку підводиться підсумок робіт. Діти дивляться,
у кого вийшли незвичайні квіти на папері.
Перевиховання
Бруднулі.
Мета:
закріпити знання правил роботи з аквареллю.
Матеріал:
вимазана фарбою лялька.
На початку уроку з –під столу вчителя з’являється
вимазана фарбою лялька.
- Діти, а ви її ні про що не хочете запитати?
Учні
задають різні запитання, і серед них – таке:
- Чому ти така замазана?
- Це проста історія, - відповіла Бруднуля. – Тільки
відмитися не можу. Ми з Незнайком малювали фарбами осінні листки. Я поспішала і
все зіпсувала.
- А що ти наробила, розкажи нам.
- Я почала малювати листок клену, весь зафарбувала
зеленою фарбою, а потім згадала, що на кінчиках він почервонів. Стала я кінчики
фарбувати червоною фарбою, а вийшов якийсь бруд. Поряд із зеленим листком лежав
жовтий. Я стала жовтий фарбувати. А зелена фарба потекла у жовту. Ось
подивіться, що вийшло. (Вона показує малюнок.)
- Як ви думаєте, діти, чому в Бруднульки такий малюнок
вийшов?
- Вона не знає правил роботи з акварельними фарбами, -
дружно відповідають діти.
- А ви мені назвіть їх, діти, покажіть прийоми роботи. А
я їх постараюся запам’ятати.
- А як бути із твоїм зовнішнім виглядом? Що треба зробити
Бруднулі, діти?
(Діти
пропонують помити руки, зробити зачіску, змінити одяг. Учитель дістає іншу,
чисту Бруд нулю).
- А зараз, Бруднуле, слухай правила роботи з аквареллю.
- Яка ж я тепер Бруднуля? Стала зовсім чистою. Дітки,
назвіть мене якось по-іншому.
Діти
пригадують правила роботи з акварельними фарбами:
1) акварель потрібно розвести і, перш ніж малювати,
перевірити колір на папері;
2) кольори не повинні перекривати один одного, інакше
буде бруд;
3) якщо малювати аквареллю, де поряд є ще фарба, яка не
просохла, фарба розтечеться;
4) малювати аквареллю можна і по вологому папері, тоді
фарба розпливається, і виходить, що ми дивимося на малюнок через вологе скло;
5) потрібно знати правила змішування кольорів: червоний і
синій кольори дають при злитті фіолетовий, червоний і жовтий – оранжевий, синій
і жовтий – зелений.
Діти
підходять до дошки і активно показують ляльці, що вони вміють.
- Я все зрозуміла, - говорить Бруднуля. – Дякую, діти.
Домалюй
предмет.
Матеріал: аркуш паперу, прості і кольорові олівці.
Роздаються аркуші, на кожному з яких намальовано коло
діаметром 4 сантиметри. Діти на уроці працюють простими і кольоровими олівцями.
Вчитель сповіщає дітям, що до них на урок завітав гість Це – Барвінок. Він
пропонує цікаву гру.
Барвінок. Діти, зараз я покажу вам свій малюнок. Це коло.
Спробуйте відгадати, що я хотів намалювати за допомогою цього кола, і
відтворіть це на своїх листках. Тільки не можна збільшувати і зменшувати це
коло.
Діти
домальовують коло. Не всі відразу здогадуються, як потрібно зображати предмет,
використовуючи готову форму кола, бувають і помилки. І тоді Барвінок вказує на
помилки, допомагає переробити роботу. Коли малюнки майже готові, він підбиває
підсумки: «Правильно, все це я й хотів намалювати!». Малюнки у всіх вийшли
різні: тут і повітряна куля, і обличчя клоуна, курчатко, Чебурашка, чайник,
вишня, помідор, колесо, гарбуз, торт та інше. Барвінок додає: «Просто я такий
хитрий, що одного кола мені було мало».
Дітям
зразу полюбилася ця гра, але щоб вона не обридла, її треба поступово
ускладнювати шляхом введення:
1) елементу змагання, коли дітям дається не один листок з
формою кола (або іншою геометричною фігурою), а скільки вони забажають;
2) нових геометричних форм: півкола, квадрата,
прямокутника, трикутника;
3) загадок, відповіді до яких зображуються за допомогою
вже готових геометричних форм. На цих уроках діти виконують лінійні малюнки.
Немає коментарів:
Дописати коментар